Luktärtan

Det gamla huset ska få ett varmt bad och nya kläder.

Lilla nubben

Publicerad 2014-06-15 15:43:17 i Tak, Vardagsrummet,

Igår fick jag (Jenny) riktigt spel och attackerade återigen vardagsrumstakets ziljarder spik och nubb med hammare, kniv och tång. Hamnade i "the zone" och drog ut genomrostade småspikar så det stod härliga till. Avverkade ungefär 2,5 meter tak - vilket är betydligt jobbigare än det låter.
 
Jag inser nu att ingen kommer beundra frukten av mitt arbete.
Ingen kommer någonsin utbrista "åh, vilket fint nubbfritt tak ni har!"
Barderna kommer inte sjunga sånger om min bedrift...
 
Men en dag, i framtiden, en vacker dag när hela taket är klart, nubbfritt, rent och snyggt...
...då sätter vi upp ny spännpapp...
Nä, jag skojade bara. Vi har faktiskt bestämt oss för att måla det. 
 
Bara en triljon småspik kvar.

Kommentarer

Postat av: Mamma/svärmor

Publicerad 2014-06-15 21:03:13

Du har min totala beundran!! Vilket tålamod att fortsätta nubb efter nubb....meter efter meter. känner hur det värker i armarna. Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-06-22 19:16:44

Tack, nu känns det mycket bättre! ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luktärtan

Huset härstammar från 1895, men enligt dokument kan det vara mycket äldre än så. Vid en något oklar tidpunkt byggdes huset ut med en stor murad bageriugn och Bagar-Hulda och hennes bror drev ett bageri fram till 1960-talet. När Hulda gick bort i början av 1980-talet tog kommunen över huset då hon saknade arvingar. Den stora marken styckades av och huset såldes. Kommunalt vatten och avlopp installerades och huset målades rosa (!!!). Jenny och Per har bestämt sig för att med små enkla förändringar göra om det till den praktfulla villa det förtjänar att vara.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela